001  


 

 

Man komt om bij brand in woning
Bij een korte maar felle brand in een woning aan de Onderstraat in Lage Zwaluwe is in de vroege morgen van maandag 15 mei, de alleenstaande bewoner, een man van 33 jaar, om het leven gekomen. De brand woedde in een vrijstaande woning en is rond 03.00 uur ontstaan en waarschijnlijk in de keuken begonnen bij het gasfornuis. Binnen korte tijd was het hele pand vol rook en sloegen de vlammen uit het raam van de keuken. De brandweer had het vuur snel onder controle en trof op de begane grond van de woning op een bank in de woonkamer het levenloze lichaam van de bewoner aan. Deze is vermoedelijk door verstikking om het leven gekomen. De technische recherche heeft ter plaatse een eerste onderzoek ingesteld en zet dit in de loop van de dag verder voort. Uit het eerste onderzoek bleek dat de brand vermoedelijk is ontstaan door oververhitting van een fritespan op het gasfornuis. Omdat de brand gepaard ging met hevige rook, zijn de bewoners van het pand ernaast tijdelijk ondergebracht bij overburen. De betreffende woning liep verder geen schade op en de bewoners konden na enkele uren terug naar hun woning. Voor familie van het slachtoffer is slachtofferhulp ingeschakeld.

Alle gepubliceerde artikelen

Cookies maken beperkt deel uit van onze website.. Met het gebruik van deze website geeft u ons toestemming om cookies te gebruiken.
Ok